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  1. Book: Referenz Allgemein- und Viszeralchirurgie: Unterer Gastrointestinaltrakt

    Sailer, Marco / Aigner, Felix / Hetzer, Franc / Holmer, Christoph Martin / Kreis, Martin Ernst

    2022  

    Author's details Herausgegeben von Marco Sailer, Felix Aigner, Franc Hetzer, Christoph Holmer, Martin Kreis
    Keywords 123 ; Unterbauch ; Gastrointestinale Krankheit ; Gastroenterologische Chirurgie
    Subject Magen-Darm-Krankheit ; Magen-Darm-Kanal ; Magen-Darm-Chirurgie ; Darm-Magen-Chirurgie ; Chirurgische Gastroenterologie ; Gastrointestinalchirurgie ; Unterleib ; Hypogastrium
    Language German
    Size 994 Seiten, Illustrationen, 27 cm x 19.5 cm
    Publisher Thieme
    Publishing place Stuttgart
    Publishing country Germany
    Document type Book
    Note Zugang zur Online-Ausgabe über Code
    HBZ-ID HT021178951
    ISBN 978-3-13-242470-8 ; 3-13-242470-6 ; 9783132424715 ; 9783132424722 ; 3132424714 ; 3132424722
    Database Catalogue ZB MED Medicine, Health

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  2. Book: Koloproktologie

    Sailer, Marco / Aigner, Felix / Hetzer, Franc

    (Expertise Allgemein- und Viszeralchirurgie)

    2019  

    Author's details Herausgegeben von Marco Sailer, Felix Aigner, Franc Hetzer
    Series title Expertise Allgemein- und Viszeralchirurgie
    Keywords ANOREKTALE MANOMETRIE ; HÄMORRHOIDEN ; FUNKTIONELLE ANATOMIE ; KINDERPROKTOLOGIE ; KOLONKARZINOM ; ONKOLOGIE ; SINUS PILONIDALIS ; PROKTOLOGIE ; ZUGANGSWEGE ; PERINEALER ULTRASCHALL ; REIZDARMSYNDROM ; ABSZESSE ; FEHLBILDUNGEN ; AKNE INVERSA ; STUHLINKONTINENZ ; ANALKARZINOM ; ENDOANALER ULTRASCHALL ; FISSUREN ; REKTUMPROLAPS ; FISTELN ; 123 ; Chirurgie
    Subject code 610
    Language German
    Size 368 Seiten, Illustrationen, 31 cm x 23 cm, 1590 g
    Edition 1. Auflage
    Publisher Thieme
    Publishing place Stuttgart
    Publishing country Germany
    Document type Book
    Note Zugang zu zusätzlichem Online-Material über Code
    HBZ-ID HT020109779
    ISBN 978-3-13-243159-1 ; 3-13-243159-1
    Database Catalogue ZB MED Medicine, Health

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  3. Article ; Online: The authors reply.

    Hetzer, Franc H / Marti, Lukas

    Diseases of the colon and rectum

    2013  Volume 56, Issue 8, Page(s) e365–6

    MeSH term(s) Digestive System Surgical Procedures ; Female ; Humans ; Male ; Perineum/surgery ; Postoperative Complications ; Rectal Prolapse ; Rectum/surgery
    Language English
    Publishing date 2013-08
    Publishing country United States
    Document type Comment ; Letter
    ZDB-ID 212581-x
    ISSN 1530-0358 ; 0012-3706
    ISSN (online) 1530-0358
    ISSN 0012-3706
    DOI 10.1097/DCR.0b013e3182986a35
    Database MEDical Literature Analysis and Retrieval System OnLINE

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  4. Article: Evidenzbasierte Therapie des Hämorrhoidalleidens.

    Grandel, Markus / Hetzer, Franc H

    Therapeutische Umschau. Revue therapeutique

    2013  Volume 70, Issue 7, Page(s) 373–382

    Abstract: Hemorrhoidal disease represents a prevalent benign condition of the lower gastrointestinal tract. As a common and early symptom of hemorrhoids, patients present with painless rectal bleeding during or after defecation. For the treatment of hemorrhoidal ... ...

    Title translation Evidence-based treatment of hemorrhoidal disease.
    Abstract Hemorrhoidal disease represents a prevalent benign condition of the lower gastrointestinal tract. As a common and early symptom of hemorrhoids, patients present with painless rectal bleeding during or after defecation. For the treatment of hemorrhoidal disease, a large variety of operative and non-operative therapeutic options exists. In the present article, the authors aim to provide guidance for stage-directed therapy of hemorrhoidal disease based on up-to-date knowledge and the authors' own clinical experience.
    MeSH term(s) Colorectal Surgery/trends ; Evidence-Based Medicine ; Hemorrhoidectomy/methods ; Hemorrhoidectomy/trends ; Hemorrhoids/diagnosis ; Hemorrhoids/surgery ; Humans
    Language German
    Publishing date 2013-07
    Publishing country Switzerland
    Document type English Abstract ; Journal Article ; Review
    ZDB-ID 82044-1
    ISSN 1664-2864 ; 0040-5930
    ISSN (online) 1664-2864
    ISSN 0040-5930
    DOI 10.1024/0040-5930/a000421
    Database MEDical Literature Analysis and Retrieval System OnLINE

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  5. Article: Obstructed Defecation Syndrom: Eine neue minimal-invasive Therapieoption verspricht Hilfe

    Hetzer, Franc H.

    Hausarzt-Praxis

    2008  Volume -, Issue 2, Page(s) 27

    Language German
    Document type Article
    ZDB-ID 2229849-6
    ISSN 1661-6197
    Database Current Contents Medicine

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  6. Article: Abdominalschmerzen durch Entzündungen und Hohlorganperforationen

    Grandel, Markus / Hetzer, Franc H.

    Therapeutische Umschau

    2013  Volume 70, Issue 7, Page(s) 373–382

    Abstract: Hämorrhoiden gehören zu den häufigsten gutartigen Erkrankungen des unteren Gastrointestinaltraktes. Ihr häufigstes und zugleich frühestes Symptom sind schmerzlose Blutungen in Zusammenhang mit der Defäkation. Zur Behandlung steht dem Arzt ein breites ... ...

    Abstract Hämorrhoiden gehören zu den häufigsten gutartigen Erkrankungen des unteren Gastrointestinaltraktes. Ihr häufigstes und zugleich frühestes Symptom sind schmerzlose Blutungen in Zusammenhang mit der Defäkation. Zur Behandlung steht dem Arzt ein breites Spektrum an konservativen und operativen Möglichkeiten zur Verfügung. Ziel der Arbeit ist es unter Berücksichtigung der aktuellen Erkenntnisse und der eigenen Erfahrung dem Leser eine Entscheidungshilfe zur stadiengerechten und befundorientierten Therapie der Erkrankung zu geben.
    Keywords Gastroenterologie
    Language German
    Document type Article
    ZDB-ID 82044-1
    ISSN 1664-2864 ; 0040-5930
    ISSN (online) 1664-2864
    ISSN 0040-5930
    Database bibnet.org

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  7. Article: Der Rektumprolaps – perineal oder transabdominal vorgehen? – Von Fall zu Fall entscheiden

    Gingert, Christian / Hetzer, Franc H

    Der Klinikarzt

    2014  Volume 43, Issue 12, Page(s) 560–567

    Abstract: Postnatale, postoperative, altersbedingte, nervale und andere Schädigungen im Beckenbodenbereich sind die unterschiedlichen Ursachen eines adulten Rektumprolapses. Bestehen präoperativ bereits funktionelle Defizite wie eine Obstipation oder eine anale ... ...

    Abstract Postnatale, postoperative, altersbedingte, nervale und andere Schädigungen im Beckenbodenbereich sind die unterschiedlichen Ursachen eines adulten Rektumprolapses. Bestehen präoperativ bereits funktionelle Defizite wie eine Obstipation oder eine anale Inkontinenz, müssen Kolon und Schließmuskel zunächst sorgfältig abgeklärt werden. Die Befunde fließen dann ebenso in die Wahl des chirurgischen Verfahrens ein wie zusätzliche, am besten interdisziplinär diskutierte Beckenbodenpathologien. Die transabdominalen Verfahren zur Behandlung des Rektumprolapses sollten heute minimalinvasiv durchgeführt werden. Douglasobliterationen und Kolposakropexien lassen sich problemlos mit der laparoskopischen Rektopexie kombinieren. Zwar können bei den transabdominalen Verfahren Begleitsymptome eines Beckenbodendeszensus wie ein Vaginalprolaps oder Zystozelen in einer Sitzung mit behandelt werden, die perinealen Verfahren haben aber bei fragilen Patienten und/oder Patienten mit einem Rektumprolaps ohne weitere Beckenbodenpathologie ganz klar weiterhin ihre Berechtigung. Ihr sehr großer Vorteil ist die Unversehrtheit des Abdomens. Bei einem Rezidiv können – mit Ausnahme der Resektionsrektopexie – im Grunde alle Verfahren wiederholt werden. Prinzipiell kann aber auch ein Wechsel von einem transabdominalen auf ein perineales Verfahren und umgekehrt erfolgen.
    Keywords Rectal prolapse ; descensus of the pelvic base ; perineal ; transabdominal ; incontinence ; obstipation
    Language German
    Publishing date 2014-12-01
    Publisher © Georg Thieme Verlag
    Publishing place Stuttgart ; New York
    Document type Article
    ZDB-ID 184285-7
    ISSN 1439-3859 ; 0341-2350
    ISSN (online) 1439-3859
    ISSN 0341-2350
    DOI 10.1055/s-0034-1399788
    Database Thieme publisher's database

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  8. Article: Success and Complication Rates After Sacral Neuromodulation for Fecal Incontinence and Constipation: A Single-center Follow-up Study.

    Widmann, Bernhard / Galata, Christian / Warschkow, Rene / Beutner, Ulrich / Ögredici, Önder / Hetzer, Franc H / Schmied, Bruno M / Post, Stefan / Marti, Lukas

    Journal of neurogastroenterology and motility

    2019  Volume 25, Issue 1, Page(s) 159–170

    Abstract: Background/aims: The aim of this study was to evaluate the sustainability of sacral neuromodulation (SNM) success in patients with fecal incontinence (FI) and/or constipation.: Methods: This is a retrospective analysis of a prospective database of ... ...

    Abstract Background/aims: The aim of this study was to evaluate the sustainability of sacral neuromodulation (SNM) success in patients with fecal incontinence (FI) and/or constipation.
    Methods: This is a retrospective analysis of a prospective database of patients who received SNM therapy for FI and/or constipation between 2006 and 2015. Success rates, complications and reintervention rates were assessed after up to 10 years of follow-up.
    Results: Electrodes for test stimulation were implanted in 101 patients, of whom 79 (78.2%) received permanent stimulation. The mean follow-up was 4.4 ± 3.0 years. At the end of follow-up, 57 patients (72.2%) were still receiving SNM. The 5-year success rate for FI and isolated constipation was 88.2% (95% confidence interval [CI], 80.1-97.0%) and 31.2% (95% CI, 10.2-95.5%), respectively (
    Conclusions: SNM offers an effective sustainable treatment for FI. For constipation, lasting success of SNM is limited and is thus not recommended. Reinterventions are necessary but do not impede treatment success.
    Language English
    Publishing date 2019-01-15
    Publishing country Korea (South)
    Document type Journal Article
    ZDB-ID 2573719-3
    ISSN 2093-0887 ; 2093-0879
    ISSN (online) 2093-0887
    ISSN 2093-0879
    DOI 10.5056/jnm17106
    Database MEDical Literature Analysis and Retrieval System OnLINE

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  9. Article ; Online: Midterm results after perineal stapled prolapse resection for external rectal prolapse.

    Sehmer, Diana / Marti, Lukas / Wolff, Katja / Hetzer, Franc H

    Diseases of the colon and rectum

    2013  Volume 56, Issue 1, Page(s) 91–96

    Abstract: Background: Previous studies showed that perineal stapled prolapse resection for external rectal prolapse improves continence and has short operation times and low complication rates.: Objective: The aim of this study was to assess the midterm ... ...

    Abstract Background: Previous studies showed that perineal stapled prolapse resection for external rectal prolapse improves continence and has short operation times and low complication rates.
    Objective: The aim of this study was to assess the midterm recurrence rates, functional results, and patient satisfaction after perineal stapled prolapse resection.
    Design: This was a retrospective study.
    Settings: : The study was performed at a tertiary hospital in Switzerland.
    Patients: From November 2007 to October 2011, a total of 56 consecutive patients were included in the study.
    Main outcome measures: Recurrence rates, functional results according to the Wexner incontinence scale, and patient satisfaction using a visual analog scale were determined.
    Results: The median age was 78.5 years (range, 24-94 years), and 2 patients were men. Midterm results were available for 46 (82%) of 56 patients after a median follow-up of 25.5 months (range, 2-47 months). In 10 cases (18%) data collection was not possible. The recurrence rate at 3 years was 19.7% (95% CI 4.2%-32.7%). The Wexner incontinence score improved from a median of 14.5 presurgery to 4.0 points (p < 0.0001) after surgery. Twenty-five patients (54%) stated that their bowel movements were regular postoperatively. On a visual analog scale that measured satisfaction, the median patient score was 9 (range, 0-10), indicating high patient satisfaction.
    Limitations: Limitations included the retrospective study design and the lack of clinical examinations to determine recurrence rates.
    Conclusions: Perineal stapled prolapse resection is an alternative technique for treating rectal prolapse with a recurrence rate similar to the Altemeier-Mikulicz or Delorme procedures. This technique is a quick and reliable procedure for use in patients with advanced age.
    MeSH term(s) Aged ; Digestive System Surgical Procedures/adverse effects ; Digestive System Surgical Procedures/methods ; Fecal Incontinence/etiology ; Fecal Incontinence/physiopathology ; Female ; Humans ; Male ; Patient Satisfaction ; Perineum/physiopathology ; Perineum/surgery ; Postoperative Complications/physiopathology ; Postoperative Complications/prevention & control ; Recovery of Function ; Rectal Prolapse/complications ; Rectal Prolapse/physiopathology ; Rectal Prolapse/surgery ; Rectum/physiopathology ; Rectum/surgery ; Retrospective Studies ; Secondary Prevention ; Switzerland ; Treatment Outcome
    Language English
    Publishing date 2013-01
    Publishing country United States
    Document type Journal Article
    ZDB-ID 212581-x
    ISSN 1530-0358 ; 0012-3706
    ISSN (online) 1530-0358
    ISSN 0012-3706
    DOI 10.1097/DCR.0b013e31826cbbea
    Database MEDical Literature Analysis and Retrieval System OnLINE

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  10. Article: Chirurgische Behandlung des Kolon- und Rektumkarzinoms. Aktuelle Operationstechniken

    Hetzer, Franc H. / Lange, Jochen

    Schweizer Zeitschrift für Onkologie

    2007  Volume 5, Issue 3, Page(s) 12

    Language German
    Document type Article
    ZDB-ID 2140740-X
    ISSN 1660-4369
    Database Current Contents Medicine

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