Artikel ; Online: Belonging in STEM: an interactive, iterative approach to create and maintain a diverse learning community.
2021 Band 36, Heft 11, Seite(n) 964–967
Abstract: Diversity is a key driver of scientific innovation, yet fields in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) have struggled to retain diverse communities. Research suggests that fostering a sense of belonging is critical for retaining ... ...
Abstract | Diversity is a key driver of scientific innovation, yet fields in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) have struggled to retain diverse communities. Research suggests that fostering a sense of belonging is critical for retaining diversity. We propose an iterative process that aims to improve sense of belonging among laboratory (lab) members through self-reflection and community collective action. |
---|---|
Mesh-Begriff(e) | Engineering ; Mathematics ; Science ; Technology |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsdatum | 2021-09-21 |
Erscheinungsland | England |
Dokumenttyp | Journal Article ; Research Support, Non-U.S. Gov't ; Research Support, U.S. Gov't, Non-P.H.S. |
ZDB-ID | 284965-3 |
ISSN | 1872-8383 ; 0169-5347 |
ISSN (online) | 1872-8383 |
ISSN | 0169-5347 |
DOI | 10.1016/j.tree.2021.08.004 |
Datenquelle | MEDical Literature Analysis and Retrieval System OnLINE |
Volltext online
Zusatzmaterialien
Kategorien
Verfügbar in ZB MED Bonn
Zs Bio TEE: Hefte anzeigen | ||||
Z 2005/711: Hefte anzeigen |
Über subito bestellen
Dieser Service ist kostenpflichtig (siehe Lieferbedingungen von subito). Bestellungen, die einen Artikel nebst Supplementary Material umfassen, werden grundsätzlich wie mehrfache Bestellungen bearbeitet. Gebühren fallen in diesen Fällen für jede einzelne Bestellung an.
Fernleihe an ZB MED
Sie können sich den gewünschten Titel als lokale Nutzerin oder lokaler Nutzer von ZB MED direkt an den Standort Köln schicken lassen.